Kontakt

Technologii produkcji

Technologii gwarantujące najwyższą jakość przy najmniejszych kosztach. Aby uzyskać wysokiej jakości nadmuchiwaną łódź za przystępną cenę . Na tej zasadzie opiera się proces produkcji pontonów BARK – od projektu do ostatniej kontroli jakości.

Prawidłowe konstruowanie

Konstruowanie pontonów bark odbywa się z uwzględnieniem żądań użytkowników w ramach międzynarodowych standardów jakości i najlepszych światowych innowacji. Zasady te stanowią podstawę rozwoju i modernizacji pontonów BARK. Przy konstruowaniu łodzi BARK używa się specjalne oprogramowanie pozwalające praktycznie ocenić zalety tej lub innej konfiguracji i modelować zachowanie łodzi w różnych warunkach. Na tym etapie wybierane są najlepsze opcje konstrukcji. Tylko po tym zbiera się prawdziwy prototyp i po serii prawdziwych testów , idzie do produkowania. Korzystanie z zaawansowanych metod selekcji i produkcji daje użytkownikom łodzi BARK poczuć szereg zalet.

Na przykład:

Łodzie bark mają optymistycznie "ostry" nos. Ponton lepiej przechodzi falę, ma najlepsze szybkie wyniki w porównaniu z łodzią z tępym nosem z silnikiem o tej samej mocy. Przy tym pontony BARK serii BN (z najbardziej ostrym nosem) we wskaźnikach szybkości przekraczają większość rekreacyjnych jednostek pływających pontonów , są bliższe ze specyfikacji do sportowym wyścigowych łodzi. Pontony BARK innej serii mają nos z wygładzonymi kątami. Stąd dodatkowa sztywność dla łatwego przejścia fali. Przy tym cechy prędkości pozostają dość wysokie, aby pokonać spacerowe, nadmuchiwane łodzie innych marek. Udowodniono doświadczeniem, zwłaszcza w nieformalnych wyścigach, gdzie wielokrotnie wygrywali użytkownicy takich silnikowych pontonów BARK.

Zwiększona średnica butli u niektórych modeli pontonów BARK – stosunkowo standardowej średnicy u większości pontonów porównywalnej długości. Dlatego takie pontony BARK mają lepszą pływalność . I, oczywiście, butle wszystkich pontonów BARK podzielone na przedziały zgodnie z międzynarodową normą. Liczba schowków hermetycznych oblicza optymalne dla konkretnego modelu łodzi BARK – od 2 do 5, bez względu na nadmuchiwany kil, w który wyposażone są kilowe łodzie motorowe. Stożkowe przegrodzenia ułatwiają wyrównanie ciśnienia w przedziałach.

Mocowanie desek pod silnik.

Na łodzi z podwieszoną deską pod silnik wykorzystujemy sprawdzony czasem niezawodny sposób sznurowania mocowania. Ponadto mocowanie umieszczone tak, aby zapewnić optymalne położenie silnika, bez utraty właściwości jezdnej łodzi. W tym samym celu motorowe pontony BARK ze stacjonarną deską pod silnik mają kąt nachylenia optymalnie przystosowany do konkretnego modelu,w zależności od dopuszczalnej mocy silnika, typu dna – kilowy ponton lub z płaskim dnem.

Przy tym stacjonarne deski pod silnik BARK mocuje wstążkami (dwie warstwy tkaniny o wysokiej gęstości). BARK nie wykorzystuje popularne gotowe mocowanie dla deski pod silnik , bo jeszcze ani jeden model nie zadowolił wymagania BARK w niezawodności. Być może, ale doświadczenie pokazuje, że nawet z najlepszymi mocowaniami dla deski pod silnik duże jest ryzyko utraty deski w czas ruchu łodzi . Ponieważ nawet u najlepszych gotowych mocowaniach dla deski pod silnik krawędzie rowka (w który wklejana deska ) wystarczająco szerokie dla bezpiecznego przymocowania. I wystarczająco wytrzymałe, aby zrekompensować odkształcenia od sił działających na deskę pod czas ciśnienia na silnik . Sposób mocowania radzi sobie z tymi obciążeniami, trzymając mocno deskę pod silnik . Udowodniono doświadczeniem.

Ochronne listwy dla podłogi.

Centralny ochronny profil na motorowych kilowych pontonach nie jest rzadkością. A oto listwy w miejscu mocowania dna do boków – wyjątkowy okazja. Nimi wyposażone wszystkie motorowe pontony BARK ze stacjonarną deską pod silnik, kile oraz płaskim dnem. Stąd – obrona dna od tarcia (po wyjęciu na brzeg, przewozu na przyczepie). Razem z tym dodatkowe wypukłe listwy zwiększają kontrolę nadmuchiwanych łodzi na zakrętach.

Bardzo łatwy montaż dysku twardej podłogi kilowych łodzi motorowych BARK. Dzięki zastosowaniu zamkowego profilu ze ściętym bokiem zamiast zwykłego profilu, którymi są wyposażone pomosty innych pontonów.

Mocowanie ruchomych siedzeń, w które wyposażone są niektóre modele pontonów BARK – nazwane bolt rope. (Terminologia pochodzi z żeglarskiego przemysłu stoczniowego. Początkowo bolt rope – cięgno wszyte po brzegu żagli dla ich bezpieczeństwa, sztywność, łatwość mocowania). W pontonów BARK z przesuwanymi siedzeniami bolt rope to – przypięty pasami tkaniny uhlikowej z modyfikowanego PVC. Na tyle twardy, aby bezpiecznie utrzymać obciążenie siedziska, ale nie utrudniający układanie łodzi w torbie. Od 2015 roku firma BARK znacznie rozszerzyła asortyment łodzi, a z przesuwanymi siedzeniami, oferuje sobie już swoje ulubione modele w nowej odsłonie.

Niezawodność połączenia części

Do spoin i mocowania BARK wykorzystuje gorące klejenie (klej utwardza się pod wpływem określonej podwyższonej temperatury). Jak pokazuje doświadczenie międzynarodowe, w tej chwili jest to najlepsza opcja, dająca właściwą jakość.

Ze wszystkich sposobów końcowych połączenia do mocowania okuć pontonów nadaje się tylko klejenie. A dla spoin butli pontonów w zasadzie zastosowanie klejenie i spawanie. Zasadniczą różnicą: podczas spawania materiały są połączone na poziomie molekularnym bezpośrednio przy sklejaniu – przez "pośrednika" (warstwę klejącą). Nie wszystkie materiały (nawet tej samej fizykochemicznej natury) są w stanie połączyć się bezpośrednio. A z wszystkich polimerów stosowanych obecnie w tkaninach dla łodzi, spawania nadaje się tylko polichlorek winylu (PVC). Tkaniny dla łodzi z elastyczną powłoką nie nadają się do spawania. Na przykład, nawet chlor siarczany, polietylen , w postaci folii do spawania, nie poddaje się jej w składzie wielowarstwowej tkaniny (łączące różne polimery).

Z wszystkich rodzajów spawania tkaniny dla łodzi korzystne spawanie gorącym powietrzem ("spawanie termiczne"). Ono daje najbardziej, nie przemakalne połączenie i ochronę struktury materiału ewentualnie ze spawania prądem o wysokiej częstotliwości (HDTV-spawanie) i ultradźwiękami. HDTV-spawanie (prąd podgrzewa płytę-"elektroda", która podgrzewa materiał) daje wystarczającą jakość tylko za bardzo równomiernym rozgrzewaniu materiału. To jest trudne w istniejących obecnie urządzeniach, zwłaszcza w zwiększaniu prędkości spawania. Tym bardziej jest to utrudnione wielowarstwowością tkaniny i różnicą polimerów w niej. Te same właściwości tkaniny sprawiają, że ultradźwiękowe spawanie (prąd wysokiej częstotliwości jest przekształcany na usg, który "osłabia" molekuły materiału)jest źle przewidywalnym – molekuły " stają się luźne" i łączą się nierównomiernie. Zresztą, niektórzy producenci pontonów eksperymentują z ultradźwiękowym spawaniem. Możliwa jest jeszcze chemiczne ("zimne") spawanie – za pomocą rozpuszczalnika. Formalnie przypomina klejenie, ale klej tworzy samodzielną spawaną polimerową warstwę , a rozpuszczalnik – rozpuszcza materiały, zmuszając ich cząsteczki rosnąć. Przy tym jest bardzo duże ryzyko uszkodzenia materiału z utratą ważnych właściwości. Dlatego chemiczne spawanie jest nie do przyjęcia i do mocowania okuć. Na początku BARK spawał szwy gorącym powietrzem. W nowoczesnych łodziach PVC-tkaninach. PVC modyfikowany (szczególnie elastomerami). Dlatego, aby w ogóle nie ryzykować, zatrzymali się na gorącym klejeniu. To gwarantuje najwyższą niezawodność połączenia, w pełni zachowując właściwości materiału. Wykorzystuje się przy tym kleju od dniepropietrowskiego producenta. Klej zamawianej modyfikacji, optymalnie nadaje się do materiałów. To dodatkowa gwarancja jakości sklejenia pontonów BARK.

Konstrukcja szwów – na styk , na taśmę z tkaniny do łodzi . Góra – druga taśma (chociaż nie jest to konieczne zgodnie z normą, ale wzmacnia i chroni szew, sprawia wygląda estetyczniej). Udowodniono doświadczeniem: taka konstrukcja szwów najbardziej nieprzemakalna.

Praca ręczna

Choć wiele procesów można zautomatyzować, doświadczenie ( producenta i międzynarodowe) pokazuje: wykwalifikowana praca ręczna pomaga w osiągnięciu najwyższej jakości. Dlatego praca ręczna jest używana i w zaawansowanych technologicznie branżach ze skomplikowanymi produktami.

Dzięki wysokiej kwalifikacji pracowników i opisanych wyżej warunków pontony BARK gwarantowanie mają jakość, nieuchwytną za użycia dostępnych dzisiaj maszyn.

Na przykład, nawet krojenie materiału do pontonów BARK – ręczne. Ponieważ istniejące urządzenia – jak najprostsze plotery tnące, tak i urządzenia laserowego cięcia – zbyt podatne na awarie, nie gwarantują dokładności ustawienia dla każdego typu materiału.

Wielopoziomowa kontrola jakości

Produkcja jest certyfikowana Rejestrem statków Ukrainy, pontony BARK znajdują się pod jego nadzorem. Rejestrem zatwierdzone są projekty pontonów, systematycznie sprawdzana jest produkcja, kontrolowana jest jakość pontonów na wydajności.

Razem z tym działa ścisłe wewnętrzna kontrola każdego etapu produkcji. Na przykład, jakość butli pontonów sprawdza się co najmniej cztery razy. Najpierw szczelność butli sprawdza się pompowaniem powietrza po montażu. Potem powietrze spuszcza się , po dobie ponownie napełnione (z ciśnieniem, trzykrotnie wyższej niż znamionowe robocze). Tak balon dojrzewa dobę. Także dzień, pod ciśnieniem dojrzewa ponton po przyklejeniu dna. W końcu, po całkowitym wyposażeniu łodzi akcesoria – obowiązkowa kontrola szczelności po ostatecznej kontroli jakości łodzi, przed oddaniem partii inspektorom Rejestru statków Ukrainy.

Takie technologie i staranny dobór materiałów gwarantują: wybierając pontony BARK, można dostać za rozsądną cenę, wysoką niezawodność i wygodę.

do koszyka

koszyk
 

Zostaw swoje dane kontaktowe, a my oddzwonimy do Ciebie:

Pracujemy z Pon - od 9:00 do 21:00, sob - niedz od 9:00 do 19:00

Λ

10:00

V

-

Λ

18:00

V

Λ V