Uwaga! Zamówienia opłacone po godzinie 14:00 zostaną wysłane następnego dnia. Udanych zakupów! Więcej
Klient
Język:
Waluta:
Motyw:
+48 780 103 770
Nasza lokalizacja:
Lublin, ul. Bursaki 16B
Telefony:
Godziny pracy
  • Poniedziałek - Piątek : from 10 am to 4 pm
E-mail
Jesteśmy w sieciach społecznościowych
Przejdź do kontaktów
0 0
Katalog
Strona główna
Lista życzeń
0
Porównaj
0
Kontakty

PONTONY BARK – Optymalne technologie

PONTONY BARK – Optymalne technologie
PRAWIDŁOWE UŻYTKOWANIE

 Zrozumienie potrzeb użytkownika; Dotrzymywanie się międzynarodowych standardów (które uważamy za wyjściowe, czyli takie, które trzeba przewyższać); Ewidencja najlepszych światowych praktyk przy produkcji pontonów. Jest to podstawa produkcji oraz modernizacji pontonów BARK. Produkując je wykorzystujemy specjalne programy komputerowe, które pozwalają min. modelować zachowanie pontonu w różnych sytuacjach podczas jego użytkowania. Jeszcze na tym etapie dobierane są najlepsze warianty konstrukcji. Wybór ostateczny następuje po całej serii obowiązkowych prób prototypu pontonu.

To wszystko, plus cały szereg naszego know-how, daje wyjątkowość konstrukcji, dzięki której produkcja pontonów pvc BARK ma swoje zalety.

Na przykład:

Podniesiony ostry nos zwiększa amortyzacyjne możliwości pontonu. Łódki lepiej przepływają fale, mają lepsze wyniki szybkościowe niż pontony z takim samym silnikiem, ale ze stępionym dziobem. Przy tym pontony BARK serii BN (najbardziej zaostrzony dziób)pod względem szybkości przewyższają absolutną większość innych pontonów rekreacyjnych i czynią je zbliżonymi do sportowych pontonów wyścigowych.

Pontony BARK innych serii mają dziób z łagodnymi optycznymi kątami. Stąd dodatkowa zdolność do lekkiego przenoszenia fal. Przy tym charakterystyki szybkościowe zostają dość wysokie do tego,  by przewyższać pontony rekreacyjne innych marek. Zostało to udowodnione też praktyką, a w szczególności w nieoficjalnych wyścigach, w których niejednokrotnie wygrywali właściciele pontonów BARK.

Zwiększony diametr balonów w niektórych modelach pontonów BARK w porównianiu ze standardowym diametrem w większości pontnów o podobnej długości. Dlatego takie pontony BARK mają lepszą pływalność. I oczywiście balony wszystkich pontonów BARK są podzielone na przedziały odpowiadającemiędzynarodowym standardom. Liczba komór jest wyliczona odpowiednio do każdego modelu – od 2 do 5, bez nadmuchiwanego kilu, którym wyłożone są kilowe pontony. Membrany – przegrody pozwalają wyrównywać ciśnienie w komorach.

Mocowanie deski pod silnik. W pontonach z przywieszaną deską wykorzystujemy sprawdzony i pewny sposób mocowania sznurem. Przy czym mocowanie rozmieszczono tak, aby zabezpieczyć optymalne położenie silnika, bez utraty amortyzacyjnych właściwości. W tym celu pontony motorowe BARK ze stacjonarną deską mają kąt nachyłu deski optymalnie dopasowany do konkretnego modelu, w zależności od przykładowej pojemności silnika, typu dna –płaskiego lub dmuchanego kilowego.

Stacjonarne deski mocujemy taśmami (dwie warstwy pogrubionej tkaniny o zwiększonej szczelności). Nie wykorzystujemy popularnych gotowych uchwytów dlatego, że jeszcze żaden z nich nie zadowolił

naszych oczekiwań.

Być może jesteśmy zbyt wymagający, ale jednak doświadczenie doskonale pokazuje: nawet z najlepszymi gotowymi uchwytami istnieje duże ryzyko utraty deski z silnikiem podczas pracy.

Ponieważ nawet w najlepszych gotowych uchwytach skraje wpustu (do których wkleja się deskę) nie są dostatecznie szerokie dla bezpiecznego mocowania. I niedostatecznie wytrałe, aby kompensować deformację powstałą w wyniku ruchu silnika. Nasz sposób mocowania doskonala daje sobie radę z takim ładunkiem i bezpiecznie utrzymuje rufę. Zostało to sprawdzone doświadczeniem.Ochronna okleina dna. Centralny ochronny profil na motorowych pontonach kilowych nie jest rzadkością. Ale okleina w miejscu mocowania dna do burty to wyjątkowy przypadek. Są nimi wyłożone wszystkie pontony BARK ze stacjonarną deską. I kilowe, i te z płaskim dnem. Stąd właściwości ochronne dna od zbędnego tarcia (przy wyciąganiu na brzeg, przewożeniu na przyczepie). Dodatkowa okleina zwiększa też zwrotność pontonu na zakrętach.

Mocowanie przesuwanych siedzeń, które posiadają niektóre modele pontonów BARK nazywane liktros- likpaz. (Terminologia zapożyczona z przemysłu żeglarskiego. Początkowo liktros – ścięgno, wszyte w brzegi żagli w celu zabezpieczenia ich sztywności i łatwości mocowania). W pontonach BARK z ruchomymi siedzeniami liktros przypięty jest pasami z grubej tkaniny, modyfikowanego pvc. Jest on na tyle twardy, aby bezpiecznie utrzymywać obciążenie siedziska, ale jednocześnie nie utrudniać ułożenia w torbie.


Powiązane artykuły
Technologie i materiały BARK
Technologie i materiały BARK
Blog
01 sierpień 2020