Regulamin Pontony-bark.pl
Przed
rozpoczęciem korzystania ze sklepu internetowego www.Pontony-bark.pl
Usługobiorcy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.
Niniejszy
regulamin obowiązuje od 01.01.2025 r.
REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
www.Pontony-bark.pl
I. Postanowienia
ogólne
II. Definicje
III. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
IV. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
V. Warunki zawierania umów sprzedaży
VI. Sposoby płatności
VII. Koszt, termin i sposoby dostawy
VIII. Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych
IX. Gwarancja produktu
X. Tryb postępowania reklamacyjnego
XI. Prawo odstąpienia od umowy
XII. Własność intelektualna
XIII. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców (B2B)
XIV. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na prawach konsumentów
(obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.)
XVI. Postanowienia końcowe
I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy działający pod
adresem www.Pontony-bark.pl prowadzony jest przez PP Melnyk Irena,
NIP: 7123262178, REGON: 061260392, miejsce wykonywania działalności oraz
adres do doręczeń: ul. Bursaki 16 B, 20-150 Lublin, adres poczty
elektronicznej (e-mail): info@Pontony-bark.pl, tel. +48 780 103 770.
- Sklep www.Pontony-bark.pl działa na
zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Regulamin określa rodzaje i zakres
usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.Pontony-bark.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o
świadczenie usług drogą elektroniczną oraz Umów Sprzedaży Produktu, a
także tryb postępowania reklamacyjnego.
- Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia
czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.Pontony-bark.pl,
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w
Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego
postanowień w czasie składania Zamówienia.
- Sklep www.Pontony-bark.pl prowadzi
sprzedaż detaliczną Produktów, za pośrednictwem sieci Internet na terenie
Polski oraz w innych krajach Unii Europejskiej. Sprzedawca nie wysyła poza
granice Polski tych Produktów ze swej oferty, których nie można kupić w
Polsce drogą wysyłkową.
- Produkty oferowane w Sklepie
są nowe, wolne od wad, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone
na rynek polski.
- Wszystkie nazwy handlowe, nazwy
Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod
adresem www.Pontony-bark.pl należą do ich właścicieli i są używane
wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami
towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie
internetowej Sklepu pod adresem www.Pontony-bark.pl użyte są w celach
informacyjnych.
- W sprawach nieuregulowanych w
niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
- Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
- Ustawy o prawach konsumenta z dnia
30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
- Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23
kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.),
- oraz inne właściwe przepisy prawa
polskiego.
II. DEFINICJE
- CZAT - usługa elektroniczna udostępniona
Usługobiorcom przez Usługodawcę umożliwiająca prowadzenie rozmów między
aktualnie zalogowanymi Usługobiorcami, a przedstawicielami Usługodawcy.
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku
do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie
internetowej www.Pontony-bark.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do
Usługodawcy.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie
internetowej www.Pontony-bark.pl umożliwiający utworzenie Konta.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie
internetowej www.Pontony-bark.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna
i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje
zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub
zawodową.
- KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć
lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- KONTO – oznaczony indywidualną nazwą
(loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym
Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o
złożonych Zamówieniach.
- REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy
działający pod adresem www.Pontony-bark.pl
- SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – PP Melnyk
Irena, NIP: 7123262178, REGON: 061260392, ul. Bursaki 16 B, 20-150 Lublin, (e-mail): info@Pontony-bark.pl,
tel. +48 780 103 770.
- SYSTEM OPINII - usługa elektroniczna
udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie
opinii dotyczących przebiegu i realizacji transakcji.
- PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo
usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu
zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem
Sklepu.
- ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące
ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca
Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę
adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy,
dotyczących Produktów dostępnych w Sklepie.
- CENA – wartość wyrażona w jednostkach
pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
III. RODZAJ I
ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za
pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- prowadzenie Konta w Sklepie,
- Newsletter,
- Czat,
- zamieszczanie opinii,
- Formularz Kontaktowy.
- Świadczenie Usług Elektronicznych na
rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w
Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania
na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią
integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
IV. WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usług Elektronicznych
określonych w rozdziale III pkt. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest
na czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia
Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na
czas nieoznaczony.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na zamieszczeniu opinii zawierana jest na czas
oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii albo
zaprzestania jej zamieszczania przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Czatu zawierana jest na czas
oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania z Usługi
przez Usługobiorcę.
- umowa o świadczenie Usługi
Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do
Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na
czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo
zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
- Wymagania techniczne niezbędne do
współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się
Usługodawca:
- komputer, tablet, telefon z dostępem
do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce
internetowej Cookies oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do
korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając
na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej
osób trzecich.
- Usługobiorca zobowiązany jest do
wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klient zobowiązany jest w
szczególności do podania jego prawdziwego i aktualnego adresu e-mail, pod
którym będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Usługodawca zastrzega prawo do odmowy
publikacji lub usunięcia opinii, których charakter może naruszać
postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub
zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, w szczególności gdy
zawierają elementy:
- powszechnie uznane za obraźliwe lub
wulgarne,
- o charakterze rasistowskim,
- o charakterze pornograficznym lub
erotycznym,
- noszące znamiona przestępstw lub
czynów nieuczciwej konkurencji,
- naruszające prawa autorskie oraz
prawa własności intelektualnej,
- wprowadzające w błąd Usługobiorców.
V. WARUNKI
ZAWIERANIA UMÓW SPRZEDAŻY
- Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na
warunkach podanych w jego opisie.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie
internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera
wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Produkt dostarczany poza
granice Unii Europejskiej może rodzić po stronie Klienta obowiązek zapłaty
cła lub stosownego podatku zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju
przeznaczenia. W celu uzyskania dodatkowych informacji Klient proszony
jest o skontaktowanie się z właściwym organem ds. celnych lub akcyzowych.
Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Sklep zastrzega sobie prawo do
wprowadzania nowych Produktów do asortymentu oraz przeprowadzania akcji
promocyjnych na stronach Sklepu.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie
Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta
nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się
pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez
Klienta Zamówienia.
- Sprzedawca w sposób jednoznaczny
informuje Klientów o Cenach jednostkowych oraz promocjach i obniżkach Cen
Produktów. Obok informacji o obniżce Produktu, Sprzedawca uwidacznia
najniższą Cenę tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed
wprowadzeniem obniżki, a jeśli Produkt jest oferowany do sprzedaży w
okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę
Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego
Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
- Produkty w promocji (wyprzedaży)
posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia na nie będą realizowane
według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się zapasów danego
Produktu.
- W celu złożenia Zamówienia, Klient
nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
- Zamówienia można składać:
- poprzez witrynę internetową za
pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.Pontony-bark.pl) – 24 godziny na
dobę przez cały rok,
- za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: info@Pontony-bark.pl,
- telefonicznie pod numerem: + 48 780 103
770.
- Zamówienia realizowane są od
niedzieli do piątku.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży,
niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta, Zamówienia
udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca,
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie jednocześnie przyjmując
Zamówienie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie
otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez
przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia,
- druk odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający
pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta
wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 9 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży
między Klientem, a Sprzedawcą.
- Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana
dowodem zakupu (faktura VAT) wystawianej zgodnie z zasadami zawartymi w
ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (Dz. U. z
2004 r., Nr 54, poz. 535 z późn. zm.). Na życzenia Klienta bezzwłocznie
wystawiana jest faktura VAT w formie tradycyjnej.
- Jeżeli Klient dokonuje zakupu
Produktu jako przedsiębiorca, powinien zaznaczyć tę okoliczność w
Zamówieniu i wskazać wymagane dane podmiotu, na który ma być wystawiona
stosowna faktura VAT.
- W przypadku stwierdzenia przez
Klienta w trakcie zamawiania, jakichkolwiek nieprawidłowości w sposobie
funkcjonowania mechanizmu składania Zamówienia (zawierania umowy) w
szczególności błędnego obliczania wartości zamawianych Produktów lub
kosztów przesyłki. Klient ma prawo zgłosić swoją reklamację w tym zakresie
pisemnie na adres: Pontony-bark.pl, ul. Bursaki 16 B, 20-150 Lublin lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: info@Pontony-bark.pl.
O sposobie rozpoznania reklamacji, Klient zostanie powiadomiony
telefonicznie, pisemnie lub mailem, w terminie do 7 Dni Roboczych od daty
otrzymania przez Pontony-bark.pl przedmiotowej reklamacji.
VI. SPOSOBY
PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące
sposoby płatności:
- płatność przy odbiorze za tzw.
pobraniem,
- płatność za pośrednictwem
elektronicznych serwisów płatności,
- płatność w systemie ratalnym.
- W przypadku płatności za
pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty
przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności
umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego
przelewu z wybranych polskich banków. Produkt zostanie wysłany dopiero po
jego opłaceniu.
- Klient zobowiązany jest do dokonania
zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 5 Dni Roboczych od dnia
jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
VII. KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
- Koszty dostawy Produktu są ustalane w
trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu
płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
- Zakupione w Sklepie Produkty są
wysyłane do Klienta za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy
kurierskiej na wskazany w Formularzu Zamówień adres dostawy.
- Zamówienia, zależnie od wybranej
przez Klienta formy przesyłki, dostarczane są poniedziałku do piątku.
- Czas wysyłki Produktu wskazany jest
każdorazowo w opisie Produktu.
- W przypadku Zamówień obejmujących
kilka Produktów o różnym okresie wysyłki, termin wysyłki całego Zamówienia
wyznacza Produkt, dla którego przewidziany jest najdłuższy termin wysyłki.
- Dostawa Produktu poza granice Polski
następuje w terminie deklarowanym przez przewoźnika i w zależności od
kraju jej przeznaczenia wynosi od 1 do 20 Dni Roboczych.
- Klient ma prawo do sprawdzenia
zawartości przesyłki w obecności przedstawiciela przewoźnika w celu
weryfikacji czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy. W
razie spostrzeżenia uszkodzenia przesyłki lub Produktu albo niezgodności
zawartości przesyłki z fakturą VAT, prosimy o sporządzenie z kurierem
odpowiedniego protokołu zgodnie z przepisami prawa przewozowego oraz
przepisami wykonawczymi.
- W przypadkach, gdy dostawa nie może
nastąpić w formie wybranej przez Klienta, Sprzedawca informuje Klienta o
konieczności zmiany formy dostawy niezwłocznie oferując formy zastępcze.
VIII. WARUNKI
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Wypowiedzenie umowy o świadczenie
Usługi Elektronicznej:
- Wypowiedzeniu może ulec umowa o
świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym
(np. prowadzenie Konta).
- Usługobiorca może wypowiedzieć umowę
ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres: info@Pontony-bark.pl
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę
o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym
w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy
dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym
wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu.
Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia
oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
- Wypowiedzenie prowadzi do ustania
stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
- Usługodawca i Usługobiorca mogą
rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w
drodze porozumienia stron.
IX. GWARANCJA
PRODUKTU
- Wszystkie Produkty oferowane w
Sklepie posiadają gwarancję producenta, importera lub Sprzedawcy
obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedawca nie
udziela gwarancji na baterie, akumulatory, powerbanki, paliwo turystyczne,
smary, impregnaty i inne materiały eksploatacyjne, których właściwości
mogą ulec degradacji wraz z upływem czasu.
- Standardowy okres gwarancji dla
Produktów wynosi 24 miesiące (chyba że gwarant ustanowił inaczej) i jest
liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta. Szczegółowe
warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej
przez gwaranta.
- Dokumentem uprawniającym do ochrony
gwarancyjnej jest dowód zakupu.
- Dane gwaranta, szczegółowe informacje
na temat towarów objętych gwarancją, okresu i warunków gwarancji oraz
uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji zawiera druk
gwarancji wystawiony przez gwaranta.
- Gwarancja nie wyłącza uprawnień
Konsumenta oraz przedsiębiorców na prawach konsumenta, wynikających z
niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w ustawie o prawach
konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz lub przedsiębiorcy na
prawach konsumenta z mocy prawa.
X. TRYB
POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Reklamacja z tytułu braku zgodności
Produktu z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na
prawach konsumenta, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są
określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
- Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w
rozdziale XIII, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z
dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec
Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta za
brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia
Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin
przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w
jego imieniu jest dłuższy.
- W przypadku chęci zgłoszenia
reklamacji należy skontaktować się z biurem Pontony-bark.pl.
- Zawiadomienia o wadach dotyczących
Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@Pontony-bark.pl lub
pisemnie na adres: ul. Bursaki 16 B, 20-150 Lublin.
- W powyższych wiadomościach należy
podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości
oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Dla oceny nieprawidłowości i
niezgodności Produktu z umową, Konsument lub przedsiębiorca na prawach
konsumenta mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca
zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
- Sprzedawca ustosunkuje się do
żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na trwałym nośniku, w
szczególności na podany przez Klienta adres e-mail lub w inny
podany przez Klienta sposób.
- W przypadku reklamacji Klienta
będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni jest
jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- w związku z uzasadnioną reklamacją
Klienta będącego Konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta,
Sprzedawca odpowiednio:
- pokrywa koszty wymiany oraz
ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
- pokrywa koszty naprawy oraz
ponownego dostarczenia Produktu do Konsumenta,
- obniża cenę Produktu (obniżona cena
musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru
niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub przedsiębiorcy na prawach
konsumenta - wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od
otrzymania oświadczenia Konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach
konsumenta o obniżeniu ceny,
- w przypadku uprawnionego
odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub przedsiębiorcę na prawach
konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14
dni od dnia otrzymania od klienta zwracanego towaru lub dowodu jego
odesłania. W razie odstąpienia od umowy o którym mowa w niniejszym
punkcie, Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany
jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
- Naprawy reklamacyjne tych Produktów,
których zgodnie z polskim prawem nie można dostarczać wysyłkowo, a
zostały zakupione w jednym z salonów firmowych Pontony-bark.pl, możliwe
są tylko po osobistym dostarczeniu Produktu do serwisu lub do jednego
salonów firmowych Pontony-bark.pl
- Wszelkie nieodebrane przedmioty
Sprzedawca przechowuje przez okres 3 miesięcy od daty finalizacji procesu
reklamacyjnego. Po tym terminie Sprzedawca wzywa klienta do odbioru
towaru. Po upływie 14 dni od wezwania Sprzedawca zastrzega sobie prawo do
podjęcia kroków związanych z bezumownym przechowywaniem towaru.
- Klient zobowiązany jest dostarczyć
Produkty zwracane w ramach procesu reklamacyjnego w stanie, który
umożliwia ich bezpieczną ocenę. W przypadku narażenia życia lub zdrowia
pracowników Sklepu zastrzegamy sobie prawo dochodzenia odszkodowania. W
przypadkach naruszających przepisy obowiązującego prawa Sklep zawiadomi
odpowiednie służby o zaistniałej sytuacji. Np. rewolwer czarnoprochowy
należy przesyłać niezaładowany.
- Reklamacje związane ze świadczeniem
Usług Elektronicznych przez Usługodawcę:
- Reklamacje związane ze świadczeniem
Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@Pontony-bark.pl
- W powyższej wiadomości e-mail,
należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących
przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia
nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią
i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
- Rozpatrzenie reklamacji przez
Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Odpowiedź Usługodawcy w sprawie
reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
XI. PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 9 niniejszego
rozdziału, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość,
może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W razie odstąpienia od umowy, Umowa
Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić
Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę
do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił
od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Konsument lub przedsiębiorca na
prawach konsumenta ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu,
chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub przedsiębiorcy na
prawach konsumenta o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od
umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub przedsiębiorca
na prawach konsumenta, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je
tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Z zastrzeżeniem pkt 5 oraz 6
niniejszego rozdziału Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich dokonanych przez
Konsumenta płatności związanych z Umową Sprzedaży, od której Konsument
odstępuje, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób
dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument odstępujący od Umowy
Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego rozdziału, ponosi jedynie koszty
odesłania Produktu do Sprzedawcy, chyba że klient skorzysta z jednej z
opcji darmowego zwrotu za pośrednictwem szybkiezwroty.pl lub z usługi
Bezgotówkowego zwrotu towarów DPD.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował,
że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Termin trzydziestodniowy, w którym
Konsument może odstąpić od umowy, liczy się:
- dla umowy, w wykonaniu której
Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do przeniesienia jego
własności - od dnia, w którym Konsument lub przedsiębiorca na prawach
konsumenta (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik)
objął Produkt w posiadanie,
- dla umowy, która obejmuje wiele
Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od
objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
- dla umowy polegającej na regularnym
dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów,
- dla pozostałych umów - od dnia
zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej
na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży:
- w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia
jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin
przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia
jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
o prenumeratę,
- o dostarczanie treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a
Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi (Konsumentowi), w
przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w
terminie ściśle określonym.
XII. WŁASNOŚĆ
INTELEKTUALNA
- Wszystkie treści zamieszczone na
stronie internetowej pod adresem www.Pontony-bark.pl korzystają z ochrony
prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem pkt 12 Rozdziału I oraz elementów
wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub
dozwolonego użytku ) są własnością PP Melnyk Irena, NIP: 7123262178,
REGON: 061260392, ul. Bursaki 16 B, 20-150 Lublin.
- Usługobiorca ponosi pełną
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem
użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.Pontony-bark.pl, bez zgody
Usługodawcy.
- Z zastrzeżeniem pkt 3 oraz 4
niniejszego rozdziału, jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez
wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów
składających się na treść oraz zawartość strony www.Pontony-bark.pl
stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i
skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
- Klienci mogą korzystać z utworów oraz
baz danych zawartych na stronie internetowej Sklepu jedynie w zakresie
dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001
r. o ochronie baz danych. W szczególności, poza określonymi w tych
przepisach przypadkami, zabronione są dokonywane w celach komercyjnych bez
uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy: reprodukcji, kopiowania,
przekazywania, dystrybuowania lub przechowywania części lub całości
zawartości strony internetowej www. Pontony-bark.pl, o ile nie zastrzeżono
inaczej w Regulaminie.
- Usługodawca upoważnia Klienta do
korzystania na podstawie niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenoszalnej
licencji do korzystania z autorskich praw majątkowych do materiałów
zawartych na stronie internetowej Sklepu jedynie w celu zapoznania się z
prezentacją Produktów sprzedawanych przez Pontony-bark.pl oraz w celu
zawarcia Umowy Sprzedaży i usług świadczonych drogą elektroniczną w
zakresie Newslettera oraz prowadzenia Konta.
XIII. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE
PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
- W niniejszym rozdziale zawarto
postanowienia dotyczące wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
- Sprzedawcy przysługuje prawo
odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem
w terminie 14 Dni Roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy
Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po
stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do
Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo ograniczyć w
stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego
sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź
całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób
płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Korzyści i ciężary związane z
Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania
przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie
ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu
powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go
Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W przypadku wysłania Produktu do
Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem jest
zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach
tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie
Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do
ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Usługodawca może wypowiedzieć umowę o
świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu
Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
XIV.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
- Przedsiębiorca prowadzący
jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy rozdział nie dotyczy
spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach
konsumenta, pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest
bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej
umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego
w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności
gospodarczej.
- Osoba prowadząca działalność
gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego rozdziału jest objęta
ochroną wyłącznie w zakresie:
- a) niedozwolonych postanowień umownych
— tzw. klauzul abuzywnych,
- b) odpowiedzialności z tytułu
rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z rozdziałem X
Regulaminu,
- c) prawa odstąpienia od umowy
zawartej na odległość, zgodnie z rozdziałem XI Regulaminu.
- d) zasad dotyczących umowy o
dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1
niniejszego rozdziału traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w
przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada
charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego
przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam
kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
- Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt
1 niniejszego rozdziału nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną
dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również
Prezesa UOKiK.
XVII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep
zawierane są zgodnie z prawem polskim. Wybór prawa polskiego nie prowadzi
do pozbawienia Konsumenta wyższego poziomu ochrony, niż ten który
zapewniałoby mu prawo obowiązujące w jego kraju pochodzenia.
- W przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce
zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy
prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów
Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej
kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące
dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd
powszechny, zgodnie z pkt. 4 niniejszego rozdziału.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem
zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania
cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 296 ze zm.).
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy
Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient będący Konsumentem ma również
prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w
szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd
polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych
Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach
Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596). Konsument może
skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy
ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Konsument w celu polubownego
rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem
platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/